Følgende vilkår gjelder for nettbutikken til Hornaas Musikk AS, org.nr. 866971692, såfremt det ikke er inngått andre avtaler mellom kjøper og selger:


Bestilling


www.hornaas.no er det en lenke til nettbutikken. Her kan du bestille varer som er tilgjengelig på nettbutikken. Hvis du har en forespørsel eller vil bestille varer som ikke er på nettbutikken, kan du trykke «kontakt oss» på hjemmesiden eller sende epost til post@hornaas.no


Prisinformasjon og betaling


Alle priser er i norske kroner og vises både inklusiv og eksklusiv merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestillingen er gjennomført og inkluderer alle kostnader, også ekspedisjon, porto og frakt.

I vår nettbutikk kan du betale med Visa, Mastercard og Maestro. Når du handler hos Hornaas Musikk AS blir betalingen behandlet av Netaxept og Teller, som er en sikker elektronisk betalingsløsning. Betaling gjennomføres først når din ordre er sendt fra vårt lager. Pengene er kun reservert i tiden fra bestilling til varen er sendt. Det er også mulig å hente varen i butikken, og betale ved henting.

Vi tilstreber å til en hver tid gi så korrekt informasjon som mulig vedrørende priser i nettbutikk og butikk. Vi tar imidlertid forbehold om eventuelle feil i nettbutikken, det være seg feil med priser eller andre forhold som innebærer at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt på vår nettside. Ved slike situasjoner vil du kunne få melding om dette, samt eventuelt informasjon om hva vi kan tilby på stedet. Du vil da få mulighet til å akseptere vårt nye tilbud med endringene som er angitt eller kansellere bestillingen dersom du ønsker dette.


Frakt og levering


Normalt ekspederes og sendes varene innen 2 virkedager etter at ordren er mottatt. Dersom varen ikke er på lager, tar vi kontakt på telefon eller epost, og avtaler å sende varen når den kommer til vårt lager eller å tilbakeføre betaling til kundens kort.

På alle ordrer mellom 0 og 1 kg følger vi postens vektklasser. 75kr-105kr-145kr. På ordre mellom en og ti kg legges det til kr.205,- i frakt. På ordre over 10 kg legges det til kr.515,- i frakt.  Kostnaden for frakt vises i kassen når du bekrefter din ordre. Den gjenspeiler de kostnadene vi har til frakt og ekspedisjon av forsendelsen. Fraktkostnaden gjelder ikke leveranser til utlandet. Det er egne takster for utenlandssendinger. Vennligst kontakt oss på hjemmesiden eller pr. epost ved bestilling som skal sendes til adressat i utlandet.

Vi sender varene med Bring og de kommer i postkassen eller utleveres på ditt lokalepostkontor, avhengig av størrelsen på pakken. Ved henting på postkontor vil du motta en SMS når pakken er ankommet.


Retur


Du har muligheten til å returnere varen og få pengene tilbake dersom den ikketilfredsstiller dine forventninger. Vi tilbyr 14 dagers returrett i henhold til forbrukerkjøpsloven. Kjøper ( kunden), dekker alle transportkostnader ved retur av varer.

Returretten forutsetter at varen returneres i samme stand som den ble levert. Varen(e) skal være komplett. Alt tilbehør skal medfølge og varen(e)  skal returneres i original emballasje. Dersom returen ikke er komplett, aksepteres ikke returen.   

Når vi har mottatt varen betaler vi tilbake beløpet. Tilbakeføring til bankkonto vil ta 3-5 virkedager, mens tilbakeføring til kredittkort kan ta opptil 7 dager på grunn av behandlingstiden hos kortselskapet. 


Garanti og reklamasjon


Hornaas Musikk har som hovedregel 24 måneders garanti på solgte varer. Unntatt fra 24 måneders garantien er brukte varer, strenger, batterier, forsterkerrør og andre slitedeler, jfr. forbrukerkjøpsloven.

Vi strekker oss langt for å hjelpe hvis du har problemer med produktene våre. Vi har instrumentmakere ansatt og har autoriserte og kompetente samarbeidspartnere. Kvittering gjelder som garantibevis.

Garantien faller bort dersom feilen skyldes forhold som kjøperen er skyld i. Det kan være uhell, misbruk, feil bruk eller feil vedlikehold av produktet, samt feilinstallasjon av programvare. Dette gjelder også skade på instrumenter som skyldes tørke, fuktighet og endringer i temperatur. 

Klagen må fremlegges innen «rimelig tid» etter at den er oppdaget. Som hovedregel gjelder, at klage innen 2 måneder etter at feilen er oppdaget vil være tilstrekkelig.

Ved reklamasjon returneres produktet til Hornaas Musikk, Storgata 43, 0182 Oslo. Produktet må pakkes forsvarlig i beskyttende emballasje, i tillegg til original emballasje . Legg ved  nøyaktig beskrivelse av feilen som ønskes rettet.


Personlig informasjon


Ved gjennomføring av kjøp i nettbutikken registreres følgende personlige opplysninger: navn, adresse, telefonnummer og epostadresse. Hornaas Musikk as, behandler disse opplysningene strengt konfidensielt. Opplysningene blir ikke gitt videre til tredjepart uten kundens godkjennelse. Opplysninger knyttet til deg som person, vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller koblet med andre eksterne registere.